Search found 256 matches

by t-$
Fri Dec 21, 2018 4:33 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: HAPPY HOLIDAYS TO ALL
Replies: 15
Views: 2716

Re: HAPPY HOLIDAYS TO ALL

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... GVcgB_yysZ

It’s santa doing the snow dance if you can’t see it. Sorry, I’m on my phone. Happy holidays to all ya’lls!
by t-$
Thu Dec 20, 2018 4:47 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: NNN-BC Leash plates
Replies: 13
Views: 4758

Re: NNN-BC Leash plates

yeah, and i know last year i was advised (and had read elsewhere) to be cautious about homemade leashes at the resort. if, god forbid, you did throw a ski and the leash broke, careened downhill and injured someone, you wouldn't have much protection legally. i was just gonna make some but then after ...
by t-$
Thu Dec 20, 2018 4:40 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: 4 Я3AL!
Replies: 8
Views: 1856

Re: 4 Я3AL!

omg, i hate it when i lust after a thing...but i want those skis!!. santa was good to you :lol: :( i think i like the all white too cause it's like a blank canvas. it would be totally sweet to have white bases too, i guess until you lose one down the hill tho. you could do something totally custom o...
by t-$
Sun Dec 16, 2018 8:29 am
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: PSA - Carry Your Scraper in Lake Country!
Replies: 7
Views: 1362

Re: PSA - Carry Your Scraper in Lake Country!

:shock: oh man, I feel your pain! Good on you for scraping and rallying...I’m wishing for your snow right now tho.
by t-$
Mon Dec 10, 2018 2:48 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: NNN-BC on-piste?
Replies: 12
Views: 2754

Re: NNN-BC on-piste?

hey, yeah i got out maybe 10 times to our huge, intimidating, heaven-tickling "mountains" here in michigan last winter. you might recall me thinking about (and making minor attempts at) going for stouter gear after my first few days. but ended up just doing those days on the waxless eon's and alaska...
by t-$
Wed Dec 05, 2018 6:24 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: 3.6 vs 4.1 drill bit
Replies: 14
Views: 2644

Re: 3.6 vs 4.1 drill bit

you guys are great.... i thought it was 1/4"??
by t-$
Wed Dec 05, 2018 6:18 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: BC Nordic for The Babies (!?!?)
Replies: 19
Views: 2650

Re: BC Nordic for The Babies (!?!?)

hey satch, no real advice for you here, other than encouragement that getting them going young seems to be the ticket. i only really got into all of this because my ex's dad was a huge ski bum and she was skiing at 3 years old in the driveway. that took and she passed that passion on to me. so yeah,...
by t-$
Mon Dec 03, 2018 5:45 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: The Great North American ASNES FEVER!
Replies: 37
Views: 8079

Re: The Great North American ASNES FEVER!

Shit I really hate you guys. Just as I’m feeling content with my quiver you post up more things for me to drool over...and even tho I’m not one of the fabled I knights, I also look forward to a review!!!

Edit: nice pic jack
by t-$
Wed Nov 28, 2018 3:32 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: join the cartel :)
Replies: 3
Views: 853

Re: join the cartel :)

hahah, yo satch, yeah i tend to agree with you. the xcski sub is pretty lame. there is a backcountry skiing one, but doesn't get much traffic. our little corner has a meager 6 subs right now, but it's fine if it doesn't get any bigger. really it's just a place i can post consistently and hope to mee...
by t-$
Tue Nov 27, 2018 12:44 pm
Forum: Telemark Talk Forum
Topic: join the cartel :)
Replies: 3
Views: 853

join the cartel :)

hey peeps, so as many of you know i have always been trying to find others around me to join in some skiing/camping shenanigans. in that light i have created a reddit sub as a place for michigan adventurers (or midwest) to try and put group outings together. if you are a michigan/midwest folk then p...